Saturday, December 27, 2008

T.A.G.G.E.D
...Buka je comment... wa kena tag oleh lima-alpha-november... wa cuba gak la menjawab... Selalunya wa akan jawap merapu jek but this time.. wa nak jawab dengan seikhlas-ikhlasnya, demi untuk adik-adik wa yang belum berumahtangga nih..


1. How old are you?
Being honest... 35

2. Are you single?
I am married for about 9 years and 2 months.

3. In what age do you think you’ll get married?
I was 25 years and 11 monts old when I got married.

4. Do you think you’ll be marrying the person you are with now?
I had sixteen girlfriends before I got married. Of course not all 16 in the same time la.. Only two of them yang I really felt that I'll be getting married with and one of them is my honey right now. Believe me, when your 'jodoh' is about to come.. you will know whom will be your soul partner.

5. If not, who do you want to marry?
If I am not married with my honey right now.. Allah will arrange for another one. We have no business in interfering His job. Our task is just to pray for the best and leave the rest to Him. That's why we should never overdisappointed if we fail in a love affair. Frust sikit-sikit tu lumrah la.. tapi jangan lebih-lebih sebab lu seolah-olah mencabar qada' dan kadar yang Allah dah tentukan untuk lu. Anyhow, I have no complaints to my jodoh. We have to accept our partner's weaknesses because we ourselves are not perfect. Bila kita belajar untuk menerima kekurangan pasangan kita, kita akan lebih bahagia. Lagi satu, please do not put too high hopes on our partners sebab kalau ada masalah kecil berlaku, kita akan berasa begitu kecewa. Perkara paling perit dalam sesebuah perkahwinan adalah melalui cabaran rumahtangga buat kali pertama. Itu yang paling susah dan mengecewakan. Jadi, lu orang kalau dah kawen nanti.. lu orang ingatlah kata-kata wa ni.. Krisis kali pertama memang sangat memeritkan tapi itu adalah lumrah. Jadi, gunakanlah kematangan dan kebijaksanaan lu orang dengan sebaik-baiknya..

6. Do you want a garden/beach wedding, or the traditional wedding?
Kalau masa boleh diputar semula.. wa tetap akan memilih traditional wedding. Dah la dalam kehidupan seharian kita ni.. western culture influence tak dapat dipisahkan. Takkanlah masa kahwin pun nak western-western lagi. Bila lagi kita nak uphold budaya kita sendiri. Bila kita buat traditional wedding, kita kan lebih mengingatinya semula.

7. Your ideal motif?
To share everythingwith somebody.. Berkongsi kesedihan.. berkongsi kegembiraan.. berkongsi sakit dan pening.. dan inginkan doa daripada zuriat bila wa dah takde lagi..

8. Where do you plan to go on a honeymoon?
Ikut rezeki la.. but within Malaysia pun takde masalah.. paling best kalau dapat buat umrah sama-sama la..

9. How many guests do you think you’ll invite?
Previously, invitation wa dalam 2,000 guests.. Tapi kalau sekarang ni.. wa rasa jejak 4,000 guests kot...

10. Do you want an extravagant wedding or a simple wedding?
Kalaupun wa banyak duit.. wa akan tetap pilih simple wedding. There's a reason behind. First, kehidupan lepas berkahwin lebih memerlukan duit. Secondly, wa tak teringin pun pada 'wedding of the year'.. dah macam menunjuk-nunjuk la pulak.. tak berkat wor majlis lu orang..

11. Do you want the traditional vows or something you’d make up on your own?
Traditional la...

12. How many layers of cake do you want to have?
Dua tiga layer cukuplah.. makin tinggi kek tu.. makan tinggi la riak lu orang.. dan makin tinggilah saham dosa lu orang.. Jangan nak bohong la... kalau dah kek tinggi 7-8 tingkat tu.. jangan kencing cakap takde perasaan riak la...

13. Do you prefer having your reception at a hotel or at a simple place?
Paling suka buat kat rumah sendiri.. penuh nostalgik..

14. When do you want to get married, evening or morning?
Wa bernikah lepas Isya' dan majlis keesokan harinya. Janganlah plan sangat benda-benda macam ni.. semuanya ikut masa jurunikah la..

15. Do you like a grand entrance for your groom?
Kompang, silat pengantin, bunga manggar, children ith traditional costumes.. itu dah cukup grand untuk wa..

16. Name the song/tune you’d like played at your wedding?
Wa tak kisah langsung pasal hal ni.. Terpulanglah pada pasukan kompang tu nak main lagu apa pun..

17. Describe your ideal husband/wifecaring n loving, sense of humor,
Sanggup bersusah bersama.. Bina kehidupan bersama.. Bersederhana sentiasa.. Itu yang penting.. Yang lain-lain wa anggap sebagai bonus jek.. Macam wa cakap sebelum ni.. jangan letak harapan tinggi pada pasangan kita.. Kita akan lebih bahagia dengan cara begini..

18. Do you prefer fine dining or just the normal spoon & fork/knife?
Nasi beryani is a must..

19. Champagne or red wine?
Lu orang ni agama apa, huh? Chiit....

20. Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
Lepas rumah dah siap kemas.. Jadi mak wa tak bising2.. heheh..

21. Money or household item?
Tak mengharap pun... dulu wa dapat sumbangan.. wa bagi semua kat mak wa.. Hadiah2 wa tengok la.. ada yang wa ambik.. ada yang wa bagi pada orang lain yang lebih memerlukan.

22. Who will pay for the bills?
Definetely me. Bila kita susah-susah mengumpul duit untuk berkahwin.. Insya-Allah, kita juga akan susah untuk meleraikan perkahwinan itu.. Wa sendiri tak pernah sangka yang wa sanggup buat macam-macam kerja untuk kumpul duit.. from giving home tuitions, direct selling.. budget lunch tak lebih RM3.00 sehari.. cut down entertainment untuk diri sendiri, skip breakfast 4 kali dalam seminggu, driving without the air-con on dan macam-macam lagi.. Dulu memang wa rasa sedih sebab wa rasa tersiksa nak kumpul duit.. tapi sekarang ni, wa rasa amat bangga dengan diri wa sendiri sebab ternyata cinta wa pada wife wa.. memang unggul sebab wa sanggup buat semua tu..

23. Are you ready for married life?
Wa buat masa ni.. takde rasa keperluan dan keinginan untuk kahwin lagi dan harap-harap wa terus stay dengan single-marriage la..

24. Will u always be true to your wife/husband
Wa bukannya baik sangat... wa pun selalu nakal.. tapi yang wa tak pernah sangsi.. wa memang sayang sangat dengan family wa..

25. How many kids do you like to have?
I have three right now.. and I am happy.. Tapi kalau Allah nak bagi rezeki.. wa terima dengan penuh kesyukuran.. Kena pandai budget la..

26. A new house for a newly wed or an old one?
Itu semua tak penting... tinggal aje la kat mana-mana pun.. Pelan-pelan la beli rumah bila dah mampu nanti.. Kita ukur baju di badan sendiri la.. Janganlah sebab nak merealisasikan keinginan kita tu sampai menyusahkan pasangan kita.. Redha je dengan apa yang ada.. dan usahalah bersama-sama.. nanti Allah bantulah kita..

27. What kind of cuisine would you like for your wedding?
Traditional one.. Yang termampu and sederhana.. Wa tak berapa kisah sangat pasal hal nih.. Remeh-temeh la pada wa..

28. Will u record your honeymoon in a cd or dvd?
It is good to record if you could afford it.. Kalau tak mampu.. gambarfoto pun cukuplah.. Wa selalu tengok foto-foto kahwin lama wa kalau dalam krisis. Itu membina kekuatan dalam diri wa dan mengikis rasa negatif pada pasangan wa..

29. Whose wedding plans would you like to know next? Choose 5
Sorry. I won't name one. Sebab yang penting wa doakan kerukunan rumahtangga semua kenalan wa dan wa tak kisah langsung dengan wedding plans diorang.. Pada wa, wedding tu very personal.. so, buatlah ikut cara yang lu orang suka.. asalkan wedding tu tak menambahkan dosa.. cukup ler..

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP